Rejseliv / Málaga - Fuengirola / De første par dage på solkysten

De første par dage på solkysten

Søndag d. 1/3-2009
Jeg har sovet hos mor og far i nat, da de har lovet at køre mig ud til lufthavenen. Vi kører kl. 6.45 og jeg skal flyve kl. 9.00. Vi kommer ud til lufthavenen og får tjekket kufferten ind - yes jeg fik en vinduesplads. Vi sidder og snakker til der er en halvt time til boarding, så tager vi afsked og jeg klarer security uden problemer og går direkte hen til gaten og venter. Vi kommer ombord på flyet og kommer godt afsted, ca. 3½ time senere lander vi i Malaga, der er ca. 16°, let skyet og sol. Maria står i ankomsthallen og tager imod mig. Vi kører hjem til Maria i Las Lagunas (Fuengirola) og får nogle lækre sandwich og går en tur med Rocky i en nærliggende "park" med mindre palmer og appelsintræer i massevis - rigtig hyggeligt. Så skulle der slappes lidt af, så vi så en film og om aftenen var vi ude og spise på en restaurant der hedder "Tres Amigos".

Mandag d. 2/3-2009
Puha kl. 8 er godt nok tidlig, når man sover i en anden seng med en hund kravlende henover sig, men op skulle vi, planen er nemlig at vi skal med toget ind til Malaga kl. 9.45. Vi ankommer til Malaga ca. 45 min senere og finder en bus ind til byen, hvor vi ser gågaden udefra og Katedralen indefra, den er rigtig flot (se billederne), vi vil også se Picasso museet og Alcazaba som er en arabisk fæstning fra det 11. århundrede, men da det er mandag har de to ting lukkede ligesom så mange andre muséer. Men vi ses dog begge ting udefra. Vi slår et smut over i en lille "park" ved siden af Paseo del Parque (Palmepromenaden), hvor vi spiser vores medbragte madpakker, herefter tager vi bussen op til Castillo de Gibralfaro, som er en gammel fæstningsborg. Heroppe fra er der en fantastisk udsigt over hele Malaga bl.a. Tyrefægterarenaen. Vi tager bussen ned til  byen igen og sætter os hen til H. C. Andersen, han sidder ved Palmepromenaden. Toget kører hjem igen kl. 15.19. På vej hjem fra togstationen i Fuengirola, kører vi forbi en dansk blomsterbutik og køber lidt friske blomster. Så var det tid til hygge derhjemme med hjemmelavet Pasta Cabonara og Bruchettas. Mums.