Rejseliv / USA studietur roadtrip / De første par dage

De første par dage

Lørdag d. 9/10-2010

LANG nat, jeg vågnede kl. 00.00 og var frisk og troede jeg skulle op, men nej, igen kl. 04.30 vågnede jeg og var klar til at stå op - igen nej. (Vi gik i seng ca. klokken 20.30.) Det ender med at vi står op kl. 07.00 og går i bad, vi spiser morgenmad kl. 08.00 - bagels med nutella - mums :) Omkring kl. 08.40 traver vi ud mod Pier 33, hvorfra vi skal sejle ud til Alcatraz, det viser sig at være en lidt længere og hårdere gåtur end nogen af os havde regnet med, men vi kommer frem lige til tiden og kommer med båden - en fin lille sejltur med smuk udsigt. Vi går en rundtur på øen og ser det meste af øen på 2 timer med en audio rundtur og tager færgen tilbage til Pier 33, hvor vi går over mod Pier 39, som er kendt for mange søløver der soler dig - den dag var der kun en eneste som lå og gjorde sig til :)

Vi går hen til Wax Museum imens vi kigger på flyshow (fleet week), selve museet er en stor skuffelse, personerne var meget ringe lavet og der var ikke ret mange. En hurtig tur til 14 dollars, men flyshowet som var gratis var meget fascinerende. Vi vandrer op og ned af San Franciscos meget stejle og umenneskelige bakker til Lombard Street, en kendt snoet og stejl vej, meget flot med blomster. Vi finder en vej hjem både på gåben og med Cable Car - en noget anderledes oplevelse på de bakker for 5 dollars! Vi handler igen lidt snacks og tager tilbage til hostellet og hygger os og slapper af i benene. Vi spiser aftensmad på Subway, som ligger et stenkast fra hvor vi bor - dejligt. Tilbage på hostellet kigger vi alles billeder igennem og går i seng kl. 22.30, og jeg sover næsten igennem hele natten.

Søndag d. 10/10-2010

Vi står op ved 8-tiden og går ned og får morgenmad, igen bagels med nutella. Derefter op og i bad og hygger indtil vi skal mødes med de andre ude foran hostellet kl. 11.30, hvor vi skal til Burning Man (en slags karneval). Vi går mod bussen og toget - ankommer i 25 graders varme og står og venter på at komme ind - betaler 10 dollars, går gaden op og ned og ser folk i deres alternative/anderledes/festlige kostumer. Efter noget tid beslutter vi at tage tilbage til byen og gå i Westfield (et storcenter) og kigge og shoppe lidt. Vi går hjemad igen kl. 16.30 og lige et smut forbi Subway på vej hjem. Vi sidder på værelset og spiser og slapper af lidt. Omkring kl. 20 vil de andre piger gerne tilbage og se Burning Man - jeg bliver tilbage og får opdateret dagbogen og slappet lidt af - det er hårdt at være langt væk hjemmefra.